סוד ההצלבה:

כיצד תעודדו התפתחות תקינה אצל התינוק שלכם?

עם לידתו, חלים בתינוק שינויים כבירים ומרחיקי לכת.

בתחילה, הוא אינו מודע לרובם.

בהמשך, מפתח התינוק מודעות לעצמו ולאיבריו ואיתה יכולות מהפכניות במעבר מזחילה להליכה, מגרגור לדיבור עד להתפתחות מלאה ומספקת.

אחת הפעולות החשובות ביותר בהתפתחות התינוק היא פעולת ההצלבה, המשפיעה עמוקות על תהליכים רבים, קריטיים להתפתחותו העתידית.

פעולת ההצלבה מקורה במוח האנושי המחולק לאונות : הימנית אחראית על תפקודו השמאלי של הגוף, השמאלית על זה הימני.

כתוצאה מחלוקה זו נוצר קו דמיוני במרכז הגוף ולכל אורכו שחשיבותו רבה.

היכולת לחצות את הקו מצד לצד מכתיבה פעולות רבות ומגוונות, החל מהתהפכות וזחילה בגיל הינקות, עמידה והליכה כפעוט, שרבוט וציור מורכב בהמשך עד ליכולות מוטוריות גדולות יותר כגון קפיצה, ריצה, נהיגה, שחייה, רכיבה על אופניים ועוד.

בהמשך, גם חיינו כבוגרים מושפעים מהיכולת הבסיסית להצליב. דמיינו נהיגה ללא סיבוב של ההגה מצד לצד, איפור רק חלקו הימני של הפרצוף, שטיפת כלים למחצה ועוד.

בהיותנו הורים וכשהכל תקין, אנו שמחים לבשר לעולם על התהפכות בזמן, התקדמות בזחילה ומעודדים עמידה בקריאות התלהבות. אולם לעיתים קרובות, נוצר עיכוב בהתפתחותה של פעולת ההצלבה, ואנו נותרים מאוכזבים, מודאגים ומתוסכלים אל מול התינוק. שיטת ורדי מצליחה לסייע בלמידה מחודשת ולעודד התפתחות טובה ואיכותית.

שיטת ורדי מצליחה לתקן את הדרוש תיקון ולעודד התפתחות טובה ואיכותית.

כיצד זה נעשה?

הסוד להתפתחות תקינה ומספקת מצוי בקשרים הרבים והמסתוריים, המצויים בין חלקיו השונים של המוח. הקשרים המוחיים נוצרים עוד ברחם, מתפתחים בשנות חיינו הראשונות, ומושפעים מאוד ממצבים שונים, פיזיים או נפשיים.

על פי עקרונות שיטת ורדי, ניתן להגיע לשינויים באמצעות תרגילים גופניים ייחודיים, המשפרים את איכותם של הקשרים המוחיים.

שיטת ורדי מכילה סדרה של תרגילים ייעודיים, לכל אחד משלבי ההתפתחות בהם מצוי התינוק:

לדוגמא, ניתן לעודד מודעות לקו האמצע גם אצל התינוק הרך ביותר וזאת על ידי העברת היד או הרגל מצד אחד לצידו השני.

ניתן גם להניע בהצלבה את ידיו ורגליו באיטיות ובעדינות רבה, על מנת לאפשר לתינוק להכיל ולהבין את המתרחש. בהמשך, ניתן לעודד אותו לזחילה עם הצלבת ידו אל מעבר לקו האמצע, על ידי מתן צעצוע מכיוון אחר. בכוחו של הטיפול בשיטת ורדי להביא לתוצאות משמעותיות ביותר, גם לאחר הטיפול הראשון.

אילנית, אמא של מאיה בת העשרה חודשים, מספרת:

"הגעתי אל ענת עם מיה, תינוקת חמודה ועגלגלה, בת עשרה חודשים, וגם – חסרת יכולת לזוז. בהתחלה צחקנו והאשמנו את אהבתה הרבה למזון. בהמשך, ועם העדויות הרבות של החברות מסביב על התקדמות ושמחה, הבנו שמשהו לא בסדר. לאחר סדרת טיפולי פיזיותרפיה ללא תוצאות מעשיות הגענו לענת. אולי זה נשמע בלתי אמין, אולם תוך כ 3 טיפולים מיה השלימה סדרה של מהלכים מעוררי השתאות –התהפכות משני הצדדים ותחילת זחילה. מיותר לציין את תחושת ההקלה והכרת התודה". 

מבקשים לעודד זחילה או יכולות למידה טובות יותר?

קבעו שיחת אבחון ללא עלות >>>


Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.