שלום כיתה א', אנחנו כאן!

איך תדעו שהתלמיד החדש שלכם מוכן לזירה של הגדולים?

"הוא ילד נמרץ, סקרן ונבון. חברים נלחמים על הזכות להגיע אליו אחר הצהריים. לאחרונה, הוא אף החל להתעניין באותיות ובצורות מורכבות יותר ולומד בשמחה מאחיו הבכור. אבל אני לא יכולה שלא לתהות אם הוא מספיק מוכן לקראת השינוי…"

נשמע לך מוכר?

אם ישנם בחייו של ההורה כמה תחנות לחוצות בנוגע לילדיו, הרי שהמעבר מגן החובה לבית ספר היא אחת המשמעותיות ביותר.

הורים רבים, גם לילדים מתפקדים ונורמטיביים, חשים תחושות מתח ואי וודאות באשר לתפקודו של ילדם במסגרת החדשה. לא כל שכן, להורים אשר ילדם מגלה סימנים של  קשב וריכוז, חוסר מוכנות חברתית, רגישות גבוהה, מוסחות או אימפולסיביות.

ובצדק.

ההבדל בין שנות הגן המוגנות לבית הספר הגדול הינו מהותי.


גן ובית ספר – מה ההבדל?

הגן מספק מסגרת חמה בעלת תחנות גירוי ועניין, בהן לרוב עובר הילד מרצונו החופשי ובהתאם ליכולותיו. חבריו הינם בני גילו, ההפסקות מרובות והגמישות גדולה.

ואילו במסדרונות בית הספר שועטים ילדים גדולים בהרבה, עם אוצר מילים אחר וקודי התנהגות העלולים להיתפס כתוקפניים עבור הילד הרך. ומסגרת הלימודים? מגודרת בזמן, עמוסה ומלחיצה יותר.

כהורים, מהו הדבר האינסטינקטיבי לעשותו? לעזור.

הורים רבים מקדישים תשומת לב וזמן להכנה יזומה של ילדם לקראת הבאות, בקניית חוברות תרגול, הקניית מושג ראשוני על קריאה וכתיבה, ריצה ממומחה זה או אחר וכמעט מבלי לשים לב – נעשית מסגרת הזמן המשותפת לתחרותית, מתישה ומתסכלת עבור שני הצדדים.

אז כיצד ניתן לעזור?

שיטת ורדי הינה שיטה המעניקה תשומת לב הוליסטית במישורים המביאים לתפקוד בית ספרי תקין - חברתי, מוטורי, וקוגניטיבי ומשפיעה רגשית על חווית ההצלחה של הילד.

על ידי תרגילים גופניים ייחודיים לשיטה, יפתח הילד יכולות משופרות ומודעות גדולה יותר באשר לגופו, מציאת מקומו בחברה, שיפור הביטחון העצמי ושיפור מיומנויות הלמידה.

באמצעות התרגול ילמד הילד כיצד לשלוט בחשיבה אסוציאטיבית הפוגמת ביכולתו להתרכז במהלך השיעור, יפתח את יכולות הדיבור והביטוי וישפר יכולות התמודדות עם סיטואציות מוכתבות.

בתחום המוטורי ישפר הילד את המודעות לגופו במרחב, אחיזת העיפרון וילמד לבלום דחפים פנימיים המביאים לתנועה פתאומית.

בנוסף, ביכולתה של השיטה להביא לפענוח נכון של מצבים חברתיים, שיפור הדימוי העצמי ויכולת התמודדות עם סיטואציות חברתיות.

חוששים מהמעבר לכתה א'? תנו לילד שלכם כלים ומיומנות לצלוח את המעבר בקלות!

קבעו שיחת אבחון ללא עלות >>>


Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.